Rozwiń swoją stronę internetową

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest obecnie pozycjonowanie. Są to działania wykonywane przez pozycjonera lub inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu upowszechnianie strony w wyszukiwarce, w wynikach bezpłatnych. Aby natomiast strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób wymaganie uzyskać jak zdecydowanie najlepsze pozycje dla fraz kluczowych strony.

Pozycjonowanie analogicznie jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem odpowiedniej strategii i planem działania. Nie jest to jednakże możliwe bez utworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę bardzo często dosłownie przed rozpoczęciem działań. Jest podparty dokładną analizą strony a także profilem linkowania, a często też analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. Nierzadko są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. W trakcie okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak by dostosować działania do bieżących efektów. Co można wyszukać w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą odnaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony tj. m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów produktów, nazw produktów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć również profilu linkowania, a także innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w dużej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner wykorzystuje wiele narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są w całości darmowe, szczególnie te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Zobacz także: linki z for.